Uloga potrošača

Za potrošače je pri kupovini i dalje najvažniji čimbenik cijena proizvoda, no posljednjih godina održivost također postaje sve važnija, s time da je svjesnost najveća među mlađim kupcima. Održivosti i smjena generacija (generacija z postaje najveća globalna potrošačka skupina) duboko su povezane te promjene koje vidimo možemo zahvaliti upravo mlađim generacijama.

 

Što možemo učiniti kao potrošači? Ako odjevni predmet nosimo samo 9 mjeseci duže, ekološki otisak je manji za 20-30 posto. Kad je moguće, prati odjeću na 30ºC, jer se iznad 30ºC tekstil lakše „raspada“. Koristiti tekući deterdžent, bez sušilice. Nadalje, potrebno je smanjiti broj pranja jer se pri svakom pranju u vodu otpuštaju mikrovlakna – mikroplastika (pogotovo pri prvom pranju novog odjevnog predmeta). Pola milijuna tone mikrovlakana godišnje ulazi u vodu, a svake godine se proizvodi 53 tone novih tekstilnih proizvoda. Prosječna obitelj u Americi i Kanadi otpusti više od 500 milijuna mikrovlakana u okoliš svake godine.

 

Praktični alat je aplikacija Good On You, gdje možete provjeriti održivost svih dostupnih modnih brendova.

 

Pazite na greenwashing – velike izjave brendova, planove za budućnost bez uporišta i odgovornosti, usmjerenost ne određene male „održive” kolekcije nasuprot ostatka proizvodnje koji je dio brze mode. Kad ste u prilici, kupujte od manjih proizvođača. Što je brend veći, teže će se prebaciti na održivi(ji) model proizvodnje.

 

Biti svjesniji kupac. Nemojte kupovati trendovski i izbjegavajte poliester. Početi odjeću i modu poimati kao funkcionalne estetske predmete, a ne kao kratko iskustvo olakšanja ili uzbuđenja. Odjevni predmet može u sebi sažimati mnogo priča, emocija, služiti kao oslonac ili naslijeđe. Svatko zasigurno ima odjevni predmet koji je dobio od majke, oca ili djeda, predmet koji je posebno važan i koji može služiti kao magična zaštita od nevolja ili loših dana.

 

Na kraju, kad želimo podržati održivost, moramo biti spremni platiti više. Luksuz označava način proizvodnje.