Sadašnji model, i budućnost tog modela, ovisi o pretpostavci neograničenog rasta, no prilika je pred nama. Razmišljanje o održivosti složen je izazov s mnogo različitih faktora; psiholoških, kulturoloških, socijalnih i ekonomskih. Kultura potrošnje gdje se moda gleda kao laka, efemerna i jeftina zabava mora se promijeniti.
Održivost je put kojim koračamo zajedno, do promjene jedino možemo združeni. Modni proizvođači i brendovi, dobavljači, investitori, zakonodavna tijela, nevladine organizacije, akademija i potrošači, udruženi mogu stvoriti novi sustav.
Pri primjeni i sprovođenju održivosti moguća su dva pristupa – proaktivni, kroz prevenciju i redukciju, te reaktivni, uz ponovno korištenje, recikliranje i primjerno odlaganje proizvoda. Promjena je teška, zahtijeva mnogo kreativnosti, inovacija, promjene razmišljanja i ponašanja – proizvođača i potrošača. Ali promjena je moguća. Ako moda stremi prema održivosti morat će napustiti model masovne proizvodnje brze mode. Moda će morati usporiti, iznaći način kako uskladiti rast i održivost, jer suština problema je jasna – moramo manje proizvoditi i konzumirati. Na putu promjene valja znati da napredak nije linearan, već dolazi u valovima. Složeni problem (ne)održivosti iziskuje promjenu koja će postati put prema rješenju. Možda je najteže čuti da smo mi sami rješenje i da se moramo mijenjati, ali saznanje nosi i moć – mi smo promjena, mi smo put, sve je u našim rukama.
"Pretpostavka da onaj drugi ima najbolje namjere crta je na kojoj počiva moderno društvo."
Malcolm Gladwell
Novinar, autor i javni govornik
"Izumiranje i evolucija su kao osnova i potka tkanine života. Upravo u ovom trenutku, koji je za nas sadašnjost, odlučujemo, iako toga uopće nismo svjesni, koji će evolucijski putovi ostati otvoreni, a koji će se zauvijek zatvoriti."